Nadtroll Szefernaker

man-pixabay

Paweł Szefernaker – 28-letni polityk PiS. Wszędzie go pełno, wstępuje w telewizji i radiu. Wszak jest sekretarzem stanu w kancelarii premier Szydło. Wpuszczanie go do mediów jest jednak wstrętne.

W czasie ostatniej kampanii prezydenckiej odpowiadał za propagandę PiS w internecie. Była to kampania brudna jak nigdy, przez sieć przelały się miliony ton kłamstw, oszczerstw, pomówień, insynuacji. Gloryfikowano Dudę, kopano Komorowskiego. Czyniły to trolle (patrz definicja poniżej) działające wszędzie z tych samych numerów IP. Trollami zarządzał nadtroll Szefernaker. Odpowiada za to, co wtedy wyprawiało się w internecie, za nienawiść, którą uwolniono. Za eksplozję najniższych instynktów. Firmował to, organizował.
Czy premier Szydło zdaje sobie sprawę, kogo wzięła do kancelarii? Jeśli wie i mimo to wzięła – tym gorzej.
Mutacją tego problemu jest wysyp pożytecznych idiotów w mediach społecznościowych (Facebook, Twitter), którzy ze względów ideowych włączyli się w kampanię prezydencką i parlamentarną po stronie PiS. Kampanii, której głównym hasłem była „Polska w ruinie”. Z kilkoma rozmawiałem, zadając to samo pytanie – czy jeśli rządy PiS okażą się katastrofą, potrafią przynajmniej przyznać, że się pomylili. Na razie odrzucają samokrytykę.
Krzysztof Mrówka

– – – – –

Trollowanie (trolling) – antyspołeczne zachowanie charakterystyczne dla forów dyskusyjnych i innych miejsc w internecie, w których prowadzi się dyskusje. Osoby uprawiające trollowanie nazywane są trollami.

Trollowanie polega na zamierzonym wpływaniu na innych użytkowników w celu ich ośmieszenia lub obrażenia (czego następstwem jest wywołanie kłótni) poprzez wysyłanie napastliwych, kontrowersyjnych, często nieprawdziwych przekazów czy też poprzez stosowanie różnego typu zabiegów erystycznych. Podstawą tego działania jest upublicznianie tego typu wiadomości jako przynęty, która doprowadzić mogłaby do wywołania dyskusji.

Typowe miejsca działania trolli to grupy i listy dyskusyjne, fora internetowe, czaty itp. Trollowanie jest złamaniem jednej z podstawowych zasad netykiety. Jego efektem jest dezorganizacja danego miejsca w internecie, w którym prowadzi się dyskusję i skupienie uwagi na trollującej osobie.